تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 14:22
کد خبر: 508384

سعید جلیلی در دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد؛

در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است/ قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده ام

در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است/ قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده ام

دانشجویان حاضر در جلسه با شعارهای مختلف از حضور سعید جلیلی استقبال کردند.اکثر دانشجویان با پلاکاردهایی با مضمون شعارهای «به عقب بر نمی‌گردیم»، «جلیلی جلیلی حمایتت می‌کنیم»، «جلیلی رئیسی دیگر است» از کاندید مورد نظر خود حمایت کردند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ظهر امروز سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شریف حضور پیدا کرد. در این گزارش به ابعاد وحواشی حضور نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهیم پرداخت.

دانشجویان خطاب به جلیلی: با انصراف شما کنار نمی‌آییم، در ادامه ببینید: 

شعار دانشجویان شریف؛ "ظریف منفور علیه جمهور در ادامه ببینید: 

دانشحویان خطاب به جلیلی: به جنگ با جریان وابستگی بروید دروغ‌هایشان را رسوا کنید.  در ادامه ببینید: 

در میان جمعیت حضور پدر شهید احمدی روشن و محسن منصوری در دانشگاه صنعتی شریف به چشم می خورد.

دانشجویان حاضر در جلسه با شعارهای مختلف از حضور سعید جلیلی استقبال کردند.اکثر دانشجویان با پلاکاردهایی با مضمون شعارهای «به عقب بر نمی‌گردیم»، «جلیلی جلیلی حمایتت می‌کنیم»، «جلیلی رئیسی دیگر است» از کاندید مورد نظر خود حمایت کردند. 

قبل از سخنرانی جلیلی دانشجویان با قرار گرفتن پشت تریبون مطالبات و دغدغه های خود را با بیان کردند.

یک دانشجو با بیان اینکه ما دکتر جلیلی را اصلح جمهور میدانیم گفت: وقتی دیدیم رقبای شما آقایان پزشکیان، جهانگیری و ظریف هستند، مصمم تر شدیم تا از شما حمایت کنیم.

دانشجوی دیگر نیز بیان کرد: برخی کاندیدا میخواهند با حرف‌های خیابانی رأی جمع کنند.  آن‌ها مثل دولت یازدهم و دوازدهم هیچ برنامه‌ سیاسی و اقتصادی ندارند؛ امیدواریم بتوانند پاسخگوی خدا و مردم باشند.

دانشجوی دیگر با قرار گرفتن پشت تریبون گفت: شهید رئیسی نشان داد که توانست به خوبی با کشورها تعامل کند و در پوشش فعال محیط زیستی جاسوس وارد کشور نکرد. اکنون که برخی از کاندیداها خودشان قصد دارند دولت سوم روحانی باشند باید جوابگوی اشتباهات دولت اعتدال هم باشند و الان اصلاحات با غیرعادی ترین رفتارها وارد کارزار شده تا امید به تحریم ببندد و جز ایده ای برای توسل به غرب ندارد و ما از دکتر جلیلی می خواهیم تا به مصاف این تفکرات برود و ایده ارتجاعی انها را عنوان کند و ایده انقلاب اسلامی را با زبان مردم فهم بیان کند.

جلیلی: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است

سعید جلیلی در بین دانشجویان مطرح کرد: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است، چرا که دانشگاه مشکل گشایی برای حل مسائل کشور است و اگر می گوییم که یک جهان فرصت یک ایران جهش موتورش باید در دانشگاه باشد.

جلیلی در ادامه گفت: اولین خواهش من از دانشجویان است این است که چگونه می توان وضعیت کشور را به یک وضعیت مطلوب رساند و اگر می خواهیم دولت قوی داشته باشیم به صرف برگزاری جلسه و بودجه نیست. دولت اگر می خواهد جهش در کشور صورت بگیرد باید از توانمندی های آحاد مردم استفاده کند.

اولین اقدام شناسایی نخبگان دانشگاهی است. مثلاً می خواهیم کسری بودجه را برطرف کنیم ارز آوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم باید از ظرفیت بزرگ دانشگاهی استفاده کرد.

اساتید دانشگاهی که ۳۰ سال در دانشگاه شریف مشغول بوده باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت رفع مشکل اقتصادی استفاده کرد و این نیازمند برنامه ریزی است.

سعید جلیلی در جمع دانشحویان شریف ادامه داد: صدها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند تا به شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش آفرینی کنند. امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد. بنده خودم عضو تیم مذاکره کننده بودم؛ ولی نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت که در آخر در بسیاری از سانتریفیوژها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهور اظهار داشت: اگر میخواهیم دولتی بتواند دستاورد های بزرگی کسب کند و جهش داشته باشد، تمام توان خود را بیاورد تا تمام مردم ما احساس کنند اگر توانمندی دارند، از آن استفاده می‌کنند.

اولین قدم برای این کار، دانشگاه‌ها است. من سوال دارم؛ برای نمونه، نقش دانشگاه شریف در این سال‌ها در مسائل کشور چگونه بوده؟! یک دانشجو باید بداند که من این ده سال عمرم را که تقدیم میکنم می‌توانم برای کشورم مفید باشم.

یکی از موضوعات مهم همین است که دانشگاه باید در رشد و پیشرفت کشور نقش بسزا داشته باشد. این هم حق دانشگاه و هم وظیفه دانشگاه است!

امروز موضوع برجام قدیمی شده است

جلیلی: در ماجرای fatfبه جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف: امروز موضوع برجام قدیمی شده است. برای جلوگیری از تورم و اقتصاد باید با پولشویی مبارزه کنید و راه دیگر مبارزه با تروریسم است و کشور ما پیشتاز مبارزه با تروریسم است.

سعید جلیلی در ادامه افزود: این مسائل از ضرورت هایی بود که درFATF مطرح شد این خط کشی های سیاسی و جناحی نمی تواند به جواب سوالات دانشجویان پاسخ دهد، بلکه باید جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان از تمامی طیف ها و سلایق استفاده شود و تلاش داریم در جلسات در دانشگاه ها خواسته ها تمامی طیف ها و نگاه ها را بشنوم تا برای رفع مشکلات تصمیمات درستی بگیرم.

در بحث FATF که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود، ما ۳۹ بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم، به آقای پورمحمدی گفتم شما که میگویی این قانون اینطور باید اجرا شود چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟

جلیلی در جمع دانشجویان گفت: قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده ام/ این مسیر جای تعارف نیست

جلیلی ادامه داد: از برجام چیزی ک گفته می‌شود، با چیزی که نوشته شده است تفاوت دارد

- آن چیری (در برجام) که نوشته شده است با آن چیزی در تبلیغ می‌شود متفاوت است، من در جلسات مجلس و شورای عالی امنیت... به دوستان گفتم این چیزی که اینجا نوشته شده، شماها که زبان‌تان خوب است، بگویید این کجاست؟ این همچین معنایی ندارد!

- حتی به همان چیزی که نوشته شده است هم عمل نکردند.

در حال تکمیل ...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
تخلفات انتخاباتی را به سامانه ۴۵۵۰۰ گزارش کنید
علیرضا زاکانی انصراف داد +عکس
قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال؛‌رقیبان ایران مشخص شدند
خط آتش استقلال اروپایی می‌شود
روزنامه قطری: عبدالکریم حسن حالا اینجاست!
هشدار پلیس فتا به نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی
امیری دومین تمدیدی پرسپولیس!
توصیه‌های برخی از اساتید حوزه‌های علمیه در مورد انتخاب رئیس جمهور آینده
زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید
اسامی برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره دانشجوی نمونه اعلام شد
پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افتتاح شد
وزارت خارجه هلند سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
عراق: درخواستی برای انتقال رهبران حماس از دوحه به بغداد وجود ندارد
رقابت بیش از یک هزار نفر در هفتاد و چهارمین آزمون زبان انگلیسی
چشم دانشگاهیان به رئیس جمهور آینده
اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشور؛ یک نامزد رسما انصراف داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top